کلمات کلیدی متا چه تفاوتی با کلمات کلیدی داخلی دارند؟

person نویسنده: جواد شهداد list دسته: سئو و بهینه سازی آن تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 34

در این مقاله قصد داریم شما را با تفوت کلمات کلیدی متا و کلمات کلیدی داخلی سایت آشنا کنیم ، شما تفاوت اساسی کلمات کلیدی متا و کلمات کلیدی داخلی را خواهید فهمید.

کلمات کلیدی متا و کلمات کلیدی داخلی

قبل از خواندن این مطلب توجه داشته باشید که توضیحات متا و عنوان متا کاملا با کلمات کلیدی متفاوت می باشد ، هر چند که داخل همین عناوین و توضیحات از کلمات کلیدی استفاده می گردد اما زمانی که کلمات کلیدی در محتوا و متن قرار میگیریند صددرصد در رتبه بندی گوگل و ابزار های جست و جو تاثیر دارند ، به همین دلیل در این موقعیت به این کلمات ، کلمات کلیدی متا می گویند.

کلمات کلیدی متا انواع برچسب متا در کد منبع HTML یک صفحه وب است. آنها محتوای وب سایت را به طور خلاصه و مختصر توصیف می کنند ، و بنابراین شاخص های مهم محتوای وب سایت برای موتورهای جستجو هستند.

اما کلمات کلیدی معمولاً به صورت کوچکتر نوشته شده و با کاما از هم جدا می شوند. امروزه کلمات کلیدی داخلی برای بهینه سازی موتور جستجو بی ربط هستند و هیچ ارتباطی با رتبه ندارند.

کلمات کلیدی متا

اطلاعات کلی

در آغاز عصر اینترنت تجاری در اواخر دهه 1990 ، یکی از اولین اقدامات SEO وارد کردن بسیاری از اصطلاحات جستجو شده در زمینه کلمه کلیدی متا در کد منبع بود ، زیرا موتورهای جستجوگر آن زمان وابسته بودند ، این زمینه در داده های متا یک وب سایت HTML به دلیل تکنولوژی آنها وجود دارد. از کلمات کلیدی برای ارزیابی ارتباط یک پرس و جو جستجو در رابطه با یک صفحه موجود در فهرست موتور جستجو با در نظر گرفتن عوامل دیگر استفاده شد. بنابراین بسیاری از کلمات کلیدی معمولاً به معنای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو هستند.

به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی متا "بارگیری" اغلب در یک صفحه وب وارد می شود ، هنگام جستجو برای "بارگیری" ، پیدا کردن صفحه آسان تر خواهد بود. "پر کردن" کلمات کلیدی متا تگ در نتایج جستجو برای پیشبرد صفحات وب منجر به سوء استفاده از برچسب می شود. موتورهای جستجو در اوایل تشخیص دادند که این برچسب برای دستکاری در رتبه بندی ها سوءاستفاده شده است. برای مدت زمان طولانی ، این برچسب یک میوه کم کم آویزان بهینه سازی موتور جستجو در نظر گرفته شده است. با این حال ، تا سال 2009 طول کشید تا گوگل به طور عمومی تأیید کند که برچسب کلمات کلیدی با کلمات کلیدی متا متفاوت می باشد و کلمات کلیدی دیگر برای رتبه بندی ها مرتبط نیست [1]

مشخص نیست که آیا Google و سایر موتورهای جستجو دیگر کلمات کلیدی را در نظر می گیرند یا خیر. در ضمن ، چنین کلمات کلیدی حتی مشکوک به مجازات هایی هستند که در وب سایت ها اعمال می شوند. این امر به ویژه در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد زیادی از کلمات کلیدی در کد منبع استفاده می شوند که در متن صفحه وب وجود ندارد ، یا به نظر می رسد برخی از آنها اسپم هستند (مانند "پورنو" ، "پوکر" ، "اعتبار" ، "دانلود"). امروزه ، بر خلاف Meta Description و Meta Title ، کلمات کلیدی متا دیگر پر از اصطلاحات نیستند..

اصلاحات سئو

چگونه استفاده کنیم ؟

برای درک استفاده از کلمات کلیدی متا توسط موتورهای جستجو ، باید بین فهرست بندی ، بازیابی اطلاعات و رتبه بندی تفاوت قائل شویم. به این ترتیب ، اختلاف در وزن گیری کلمات کلیدی متا با توجه به رتبه بندی قابل توصیف است. در cms های امروزی سیستم عامل های آن جایگاه کلمات کلیدی متا و کلمات کلیدی را از هم جدا نموده اند. [2]

نمایه سازی: موتورهای جستجو یک وب سایت را خزیده و یک نسخه از کل مطالب را در پایگاه های داده خود ذخیره می کنند. این شامل داده های متا می شود. کلمات کلیدی متا به طور قطع توسط Google و Co فهرست بندی می شوند ، و در سئو تاثیر بسزایی دارند اما کلمات کلیدی که برای سرچ های داخلی استفاده می شوند تاثیری در سئو ندارند.

بازیابی اطلاعات: اسناد منطبق برای هر عبارت قابل جستجو یافت می شوند. گوگل عمدتا از مطالبی که در بدنه وب سایت ذکر شده است استفاده می کند. داده های متا در استخراج اطلاعات از اهمیت برخوردار نیستند. با این حال ، در تهیه اطلاعات اضافی توسط موتورهای جستجو تفاوت هایی وجود دارد زیرا بینگ به طور قطع از کلمات کلیدی متا برای مطابقت با محتوای یک وب سایت برای جستجوی جستجو استفاده می کند. حتی یاهو این استراتژی را دنبال کرد. [3]

رتبه بندی: اکنون ، تمام اسنادی که با یک جستجو مطابقت دارند ، در یک ترتیب خاص قرار می گیرند. مهم برای این فرآیند الگوریتم هایی هستند که ممکن است از موتور جستجو تا موتور جستجو متفاوت باشد. Google از کلمات کلیدی متا برای نمایش نتایج مرتبط استفاده نمی کند. بینگ احتمالاً هنوز از کلمات کلیدی متا استفاده می کند ، اما مطابق باینگ آنها وزن بسیار کمی را بدست می آورند و تاثیری در رتبه بندی ندارند. برای یاهو مشابه است. اما اگر هیچ محتوایی پیدا نشود که با یک جستجوی جستجو مطابقت داشته باشد ، ظاهراً یاهو به عنوان یک سیگنال رتبه بندی از کلمات کلیدی متا استفاده می کنند.

با تمامی این موارد در نظر داشته باشید که توضیحات متا و عنوان متا با کلمات کلیدی تفاوت دارد و این دو نقش بسزایی در رتبه بندی گوگل دارند.

ارتباط با بهینه سازی موتور جستجو

کلمات کلیدی متا فقط در موارد معینی توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند. Google برای رتبه بندی از کلمات کلیدی ذکر شده در متا یک وب سایت استفاده نمی کند. حتی یاهو و بینگ از آنها فقط در حد محدود برای سلسله مراتب نتایج جستجو استفاده می کنند. در حالت دوم ، این اطلاعات تنها یکی از عوامل بسیاری است که ترتیب نتایج جستجو را تعیین می کند.

کلمات کلیدی متا در عمل

وب مسترها می توانند کلمات کلیدی متا را ذخیره کنند. اما در اینجا مهم است که اطمینان حاصل شود که مقدار آنها در حد معقول باقی می ماند و کلمات کلیدی با محتوای صفحه واقعی مطابقت دارند ، زیرا کلمات کلیدی متا نباید هیچ مفهومی برای پر کردن اسپم یا کلمات کلیدی در موتورهای جستجو باشد. به عنوان یک قاعده کلی ، نباید بیش از ده کلمه کلیدی متا ثبت شود. کلمه کلیدی اصلی برای یک صفحه وب باید متمرکز باشد. اگرچه می توانید مترادف ها و کلمات کلیدی دم بلند لیست شوند ، توصیه می شود از این متن ها در متن قابل مشاهده برای کاربران استفاده کنید و روی محتوا تمرکز کنید. [4] استانداردهای کیفیت موتورهای جستجوگر شخصی مانند دستورالعمل های Google Webmaster در اینجا به شما کمک می کند.

جنبه مهم دیگری وجود دارد که با کلمات کلیدی متا مرتبط است. هر رقیبی می تواند با جستجوی کد منبع آن کلمات کلیدی اصلی را پیدا کند. اگر این مورد دلخواه نباشد ، باید از کلمات کلیدی متا تجدید نظر شود. برخی از کارشناسان حتی توصیه می کنند کلمات کلیدی متا را فراموش نکنید تا از ابتدای اینگونه خطرات جلوگیری شود.

برخی از CMS کلمات کلیدی متا را برای جستجوی داخلی استفاده می کنند. یک موتور جستجوگر که در یک وب سایت یکپارچه شده است در هنگام جستجوی وب سایت به کلمات کلیدی ذخیره شده دسترسی پیدا می کند - کلمات کلیدی ذخیره شده نیز می توانند در Backend ذخیره شوند. با این حال ، جستجوی وب سایت های مدرن بسیار پیچیده تر کار می کنند و می توانند صفحات کافی را بر اساس محتوای موجود در اختیار کاربران قرار دهند بدون اینکه به کلمات کلیدی ذخیره شده در کد منبع دسترسی داشته باشند.

 چناچه مایلید از خدمات وب ترن در راستای بهبود فروشگاهتان استفاده نمایید به سامانه پشتیبانی ما مراجعه نموده و یا تماشس بگیرید...

سامانه پشتیبانی وب ترن

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید