چک لیست نهایی SEO برای PrestaShop 2019

person نویسنده: محمدرضا درودی list دسته: آموزش پرستاشاپ تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 342

امروزه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به بخشی جدایی ناپذیر در تبلیغ و بازاریابی وب سایت به صورت آنلاین تبدیل شده است

چک لیست نهایی SEO برای PrestaShop 2019

مشاغل سنتی حوصله دانستن آن را ندارند ، اما به محض ظهور اکوسیستم استارتاپ ها ، همه شروع به دیجیتالی کردن یک تجارت کردند. از این رو ، آنها مجبور بودند اطلاعات بیشتری در مورد سئو جستجو کنند تا بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو بیایند. 33٪ مردم جستجوی محصول خود را از Google شروع می کنند و نادیده گرفتن سئو یکی از 10 دلیل اصلی عدم موفقیت تجارت الکترونیک است.

SEO به تازگی برای تازه کارهایی که اخیراً یک فروشگاه وب را در PrestaShop یا هر پلتفرم توسعه تجارت الکترونیکی دیگر راه اندازی کرده اند ، پیچیده است. این اصطلاحات جدید مانند SEO ، ساخت لینک ، یا نوشتن محتوا وب سایت و غیره جدید هستند.

SEO ترکیبی از روشهای ساده و فنی است که برای دستیابی به هدف نهایی بالا بردن وب سایت در جستجوی گوگل جهت داشتن ترافیک بیشتر  و مشتریان انجام می شود. برای سهولت مبتدیان و تازه کارها در فروشگاه آنلاین ، یک چک لیست نهایی SEO در این پست تهیه شده است. این بخش در مراحل مختلفی مانند SEO اولیه ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، بهینه سازی در صفحه و دسترسی خارج از سایت طبقه بندی می شود.

چک لیست تحقیقات کلید واژه

فهرست اولیه جستجوگرها

چک لیست جستجوگرها در سئو داخلی

چک لیست جستجوگرها در سئو خارجی

با یک تحقیق دقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید

چک لیست سئو با تحقیقات کلمات کلیدی شروع می شود. این کار به ظاهر آسان هنگامی که مجبور به هدف قرار دادن یک انجمن کاربری خاص هستید ، کار پیچیده ای می شود. این در مورد انتخاب کلمات کلیدی متوسط نیست که از رقابت کم و حجم جستجوی بالایی دارند ، بلکه مواردی هستند که می توانند مخاطبان هدف بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

پیش نویس یک استراتژی کلمه کلیدی

با یک استراتژی کلمه کلیدی شروع کنید تا ترکیبی از عبارات کلیدی را در بر داشته باشید که همزمان تجارت و ترافیک شما را به همراه دارد. انتخاب کلمات کلیدی کمتر رقابتی ممکن است وب سایت شما را رتبه بندی کرده و باعث ایجاد ترافیک شود اما تبدیل به آن نشده باشد. به همین روش ، کلمات کلیدی بسیار رقابتی زمان زیادی را برای رتبه بندی یک وب سایت می گیرند.

کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

به ابزارهای پیشنهادی برای کلمات کلیدی مانند  UberSuggest ، Google Keyword Planner یا kwfinder وارد شوید تا لیستی بی پایان از عبارات کلیدی را پیدا کنید. لیست را کوتاه کنید و فقط کلمات اصلی را نگه دارید.

فهرست اولیه جستجوگرها

تست تلفن همراه Google را امتحان کنید

براساس گزارشی که در Statistica منتشر شده است ، کاربران اینترنت تلفن همراه 49.7٪ از بینندگان صفحه وب جهانی را تشکیل می دهند. این بدان معناست که تقریبا نیمی از بازدید کنندگان وب سایت شما ممکن است از طریق تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه وارد شوند. برای اینکه این کاربران در وب سایت شما بمانند یک وب سایت واکنشگرا و پاسخگو نسبت به تلفن همراه های هوشمند آماده کنید.

افزایش تعداد کاربران تلفن همراه ، بهینه سازی وب سایت های خود برای انواع دستگاه های تلفن همراه را برای صاحبان فروشگاه های آنلاین اجباری می کند. دوستی با موبایل یک عامل رتبه بندی برجسته است که می تواند به ارزیابی وب سایت شما در جستجوها کمک کند.

در حقیقت ، گوگل اولین روش نمایه سازی موبایل خود را امتحان کرده است که نمایه سازی نسخه موبایل وب سایت PrestaShop شما را قبل از نسخه دسک تاپ در نظر خواهد گرفت. این امر باعث می شود که قابلیت وب سایت رسپانسیو برای موبایل از نظر سئو دارای اهمیت بیشتری باشد.

Google Analytics را پیکربندی کنید

Google Analytics به شما کمک می کند تا معیارهای مختلف SEO را در نظر بگیرید. درمورد ترافیک وب سایت ، فروش و تبدیل وب سایت خود دارای آمار در زمان واقعی باشید. می توانید با سن ، جنسیت و قومیت کاربرانی که از وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما بازدید می کنند ، و نحوه پاسخگویی به گزینه ها و تماس های مختلف برای اقدام ، با آنها آشنا شوید.

ثبت نام در کنسول جستجوی Google

با ثبت نام در یک حساب کنسول جستجوی Google ، وب سایت خود را تأیید و نمایه سازی کنید. با کمک این ابزار می توانید وضعیت نمایه سازی ، مجازات ها ، نمایش داده شدگان جستجو و خطاهای خزنده را در وب سایت خود پیدا کنید تا بتوانید اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید.

سرعت و عملکرد را بهینه کنید

سرعت سایت یک سیگنال رتبه بندی است و نسبت به تجربه کاربر نیز محاسبه می شود. هرچه سرعت وب سایت شما سریعتر شود ، احتمالاً کاربران بیشتری برای خرید و فروش به خود جذب می کند. سرعت وب سایت PrestaShop خود را با محدود کردن استفاده از JavaScript  و شخصی سازی وب سایت سنگین از طریق کد نویسی ، بهینه کنید. برای ذخیره سازی وب سایت در منابع خارجی و اطمینان از سرعت بارگذاری سریعتر ، از افزونه ها و ماژول های مختلف کمک بگیرید. اطمینان حاصل کنید که در سرورهای میزبانی با سرعت بالا سرمایه گذاری کرده و ابزارهایی را برای بهینه سازی سریع وب سایت خود نصب می کنید.

حل مسائل محتوای تکراری

کپی کردن مطالب از وب سایت دیگر سرقت ادبی تلقی می شود. به هر قیمتی از آن خودداری کنید. اما وقتی محصولات مشابه در جبهه های فروشگاه های مختلف یا نمای فروشگاه از همان وب سایت نمایش داده می شوند ، فروشگاه های آنلاین با مسائل مربوط به محتوای تکراری روبرو هستند.

در چندین نسخه ، موتورهای جستجو قادر به تصمیم گیری نیستند که کدام نسخه را شامل شود یا کدام یک را از فهرست وب خود حذف کند. از تگ های کانونی استفاده کنید تا به ربات های جستجو نسخه اولیه یک محصول یا صفحه CMS را بشناسانید. برای شرح بیشتر موتورهای جستجو در رتبه بندی یک نسخه خاص از صفحه در جستجوی منطقه ای یا زبان مربوطه ، می توانید برچسب های hreflang اضافه کنید.

از زبان مارک سازه استفاده کنید

زبان مارک ساختاری یا داده های شماری برای موتور جستجو و کاربران نهایی در درک محتوای وب سایت PrestaShop شما مفید است. افزودن داده های ارزشمند به کلمات کلیدی ممکن است به طور مستقیم رتبه بندی SEO در صفحات وب شما را بهبود نبخشد ، اما این امر باعث می شود تجربه کاربر با توانمندسازی کاربران به دانستن بیشتر جزئیات محصول شما درست در صفحات نتیجه موتور جستجو بهبود یابد.

گواهی امنیتی را نصب کنید

افزودن گواهینامه SSL به وب سایت شما تأثیر جزئی در سئو دارد اما بیشتر به حفظ کاربران وب سایت شما مربوط خواهد شد. کاربران به احتمال زیاد وب سایتی را که با SSL ایمن نیست ، ترک می کنند زیرا به اشتراک گذاری جزئیات شخصی یا مالی در چنین وب سایتی خطر بیشتری برای تهدید یا سوءاستفاده از داده ها دارد. قبل از جذب خریداران بالقوه آن را نصب کنید.

نقشه سایت XML

قبل از دنبال کردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو ، باید مطمئن شوید که خزنده ها ساختار محتوای وب سایت PrestaShop  شما را درک می کنند. نقشه سایت XML ایجاد شده است تا موتور جستجو بتواند از قرار دادن محصولات ، دسته ها و صفحات CMS در فروشگاه آنلاین شما مطلع شود. این نوعی "فهرست محتوا" است. می توانید نقشه سایت XML را به صورت دستی تولید کنید یا از افزونه ها کمک بگیرید.

Robots.txt

پرونده robot.txt حاوی دستورالعمل هایی برای روبات های موتور جستجو در مورد چگونگی جستجو و نمایه سازی وب سایت است. این رباتها معمولاً می توانند از تمامی مطالب موجود در وب سایت PrestaShop خود بازدید و نمایه سازی کنند ، اما اگر می خواهید آنها از فهرست بندی برخی قسمت ها یا صفحات وب سایت جلوگیری کنند ، می توانید با کمک یک فایل robot.txt این کار را انجام دهید.

اگر قصد استفاده از این پرونده را برای محدود کردن خزنده ها از صفحات خاص ندارید ، همچنان باید اطمینان حاصل کنید که این پرونده صحیح ، معتبر است و محتوای ارزشمند را از فهرست بندی جلوگیری نمی کند.

چک لیست جستجوگرها در سئو داخلی

اکنون چک لیست SEO ما به جنبه های سئو داخلی می رود. سئو داخلی به ارائه مطالب وب سایت شما می پردازد. هر زمان که محصولی یا خدماتی برای فروش داشته باشید ، قبل از دستیابی به مشتریان بالقوه ، برای بهبود ظاهر آن تلاش خواهید کرد. SEO موجود در سایت به همین روش کار می کند. این کمک می کند موتورهای جستجو و کاربران عادی درک بهتر آنچه در وب سایت یا صفحه های وب سایت وجود دارد ، را بشناسند.

برچسب های عنوان دوستانه موتور جستجو بنویسید

در استفاده بیشتر از 55 شخصیت عنوان متا در صفحه محصول یا پست وبلاگ خود ، خلاق باشید. از کلمات کلیدی اصلی در عنوان استفاده کنید و آن را با کلمات قدرت مانند بهترین ، اختصاصی ، شگفت انگیز ، پرفروش ، بالاترین و غیره جذاب کنید. می توانید هنگام نوشتن عنوان مقاله یا مطالعه موردی برای کلیک بالاتر از شماره و آمار استفاده کنید.

URL ها را قابل خواندن کنید

URL های توصیفی را دنبال کنید که عاری از کدهای تولید شده از سیستم و کاراکترهای خاص باشند. برای پاک کردن این شماره های ناخواسته می توانید از ابزارهای مختلف کمک بخواهید تا قابل خواندن باشد. با نصب سریع ابزارهایی مانند ماژول های PrestaShop Pretty URL ، می توانید آن کدها و اعداد را بدون هیچ زحمتی از بین ببرید. اینها روشهای جایگزین برای انجام این کار مانند گرفتن راه حل سفارشی یا درخواست از یک توسعه دهنده برای تغییر کد وب سایت تجارت الکترونیکی شما هستند.

توضیحات متا جذاب را بنویسید

نوشتن توضیحات متا چشمگیر و جذاب می تواند نرخ کلیک از طریق وب سایت تجارت الکترونیک شما را بالا ببرد.. مزایای محصول خود را با کمک کلمات قدرت مانند پریمیوم ، راز ، شگفت انگیز ، عظیم ، قدرتمند و غیره به تصویر بکشید و شخصیت را تا 160 کاراکتر حفظ کنید.

برچسب های تصویر Alt را پیکربندی کنید

جستجوی تصویر Google مطابق با جستجوی وب است. با افزودن کلید واژه های متمرکز به نام تصویر محصول و متن جایگزین می توانید از نمایش تصاویر محصول در جستجوها اطمینان حاصل کنید. این اطمینان خوانایی و قرار گرفتن در معرض محتوای بصری را تضمین می کند. اگر سایتی بزرگ دارید ، ویرایش برچسب alt برای هر تصویر می تواند زمان زیادی را صرف کند ، در عوض می توانید از ماژول SEO Image Tag برای خودکارسازی این فرآیند استفاده کنید.

در محتوای روی صفحه سرمایه گذاری کنید

همچنان محتوای مفید و ارزشمند ، پادشاه سئو و بازاریابی دیجیتال است. این چهره محصول یا خدمات شما می شود و به مصرف کننده نهایی کمک می کند تا آنچه را که باید در برابر تعهد قیمت ارائه دهید را درک کند.

  • از کلمات کلیدی متمرکز در خط شروع یا پاراگراف اول استفاده کنید.
  • دنبال نوشتن توضیحات جامع محصول  باشید با حداقل 300 کلمه .
  • در مورد ویژگی ها یا واقعیت های محصول در مقاله ای خوب تحقیق شده بحث کنید
  • پیوندهای داخلی و خارجی را در محتوا درج کنید.
  • جملات ساده ، کوتاه و واضح را بنویسید که درک آن آسان است.
  • طراحی تصاویر با کیفیت بالا که نمونه ای از ویژگی های محصول است.
  • از اینفوگرافیک بهره مند شوید

 

چک لیست جستجوگرها در فروشگاه اینترنتی ، مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی و دسترسی به سایت خارج از کشور را دنبال می کند. اینها به عنوان ساختمان پیوند شناخته می شوند. این فرایند دستیابی به وب سایت ها و وبلاگ های مربوطه است تا بتوانید پیوندی را به فروشگاه آنلاین خود بدست آورید تا کاربران مرتبط از طریق متن لنگر حرکت کنند و روی میز کار خود بیایند. در زیر برخی از متدولوژی هایی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد بک لینک با کیفیت برای فروشگاه آنلاین PrestaShop کمک کند.

سعی کنید به جای ایجاد آنها بک لینک به دست آورید

یک استراتژی قدرتمند برای دستیابی به بک لینک از وب سایت با قدرت بالا تهیه کنید که دارای یک صنعت مشابه یا طاقچه های تجاری شما باشد. توصیه می شود با به اشتراک گذاشتن مطالب درجه یک که مورد توجه افراد و آژانس های قابل توجه در زمینه شما قرار می گیرد ، از لینک های اینترنتی با کیفیت دنبال کنید. ایجاد محتوا قانع کننده یکی از رازهای مهم در این است که فروشندگان به ذکر محصول ، خدمات یا پست خود می پردازند.

به بک لینک های رقبا توجه کنید

توجه داشتن به رقبا ، فقط به آنچه انجام می دهند نیست. این باید انجام شود تا یک قدم جلوتر برود و از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اند جلوگیری شود. شروع به مقایسه رقبای تجاری خود از 10 جستجو برتر ، در برابر کلید واژه های متمرکز خود کنید. با کمک ابزاری مانند Moz SEO می توانید پیوندهای داخلی و خارجی متصل به آن وب سایت ها را استخراج کنید.

به وب سایتهای دارای قدرت بالا دسترسی پیدا کنید

همچنین دسترسی به وب سایتهای دارای قدرت بالا و اطلاع رسانی درباره آخرین راه اندازی یا ارسال محصول شما ، قابل قبول است. وب سایت ها ، مجلات ، وبلاگ ها یا شرکت های فهرست کسب و کار را انتخاب کنید تا به فروشگاه PrestaShop خود اشاره کنید. برای تسریع در روند دستیابی ، می توانید لیستی از وبلاگ ها را از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Majestic SEO بکشید.

نکته ویژه: انتشار محتوای جذاب را شروع کنید

Google عاشق محتوای خلاق ، جذاب و آموزنده است که می تواند به صورت متن ، تصاویر ، فایل های صوتی ، فیلم ها و اینفوگرافیک باشد. اگر فروشگاه PrestaShop شما دارای یک بخش وبلاگ نباشد ، مقدار زیادی از ترافیک و نمره سؤال شما از دست می رود.

با کمک ماژول وبلاگ Resposive Professional می توانید گوشه ای از انتشار خود را در فروشگاه PrestaShop داشته باشید. این امکان را برای شما فراهم می کند که مشتریان و خریداران بالقوه را در جدیدترین اخبار ، مقالات تحقیق شده ، پر تقاضا ترین و پر طرفدارترین محصولات درگیر کنید و مشکلات مشترک مخاطبان مورد نظر خود را با راه حلهای مناسب مستند سازید.

افرادی که در جستجوی راه حلی برای مشکلات خود هستند ، ممکن است مقالات مفید شما را پیدا کرده و در وبلاگ خود بهینه سازی شده SEO جستجو کنند. قدرت سئو ترافیکی را برای شما به ارمغان می آورد که می تواند به مشتریان خوشحال تبدیل شود.

چک لیست جستجوگرها

ما همچنین یک چک لیست ایجاد کرده ایم که می توانید دنبال کنید:

 

حکم نهایی

سئو یک فروشگاه PrestaShop هیچ تفاوتی با سایر وب سایت ها ندارد. باید از ابتدا تا آخر مراقب بود. لیست اصلی جستجوگرها با ساختن فروشگاه آنلاین شما مطابق با بهترین روش ها و سپس بهینه سازی صفحات وب برای سادگی و درک بهتر موتورهای جستجو و همچنین کاربر نهایی شروع می شود.

هنگامی که با SEO در سایت انجام شد ، دستیابی به خارج از صفحه یک تلاش مداوم و بی پایان است. هرچه بک لینکهای با کیفیت تری به دست آورید ، رتبه بهتری پیدا می کنند.

دانلود فایل PDF مقاله

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید