پنج راه برای بهبود تجربه مشتری و حفظ مشتری

person نویسنده: محمدرضا درودی list دسته: تجارت الکترونیک تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 86

در دنیای تجارت ، همه چیز به سرعت شتاب می یابد و هیچ چیز خیلی طولانی باقی نمی ماند. با دسترسی به مشتریانی که به گزینه های بی حد و حصر برای هر محصول دسترسی دارند ، شما باید وب سایت خود را منحصر به فرد کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین باید در بالاتربن مرحله از پردازش با مشتریان خود بمانید.

1. بهبود تجربه مشتری با ارائه چت زنده

گفتگوی زنده ، مطلوب ترین روش ارتباط برای افرادی است که به دنبال پشتیبانی هستند.

گنجاندن ویجت گپ در گوشه صفحه ، روشی عالی برای ایجاد آرامش خاطر به مشتریان جدید در هنگام سفارش است. در حقیقت ، باید متوجه شد که در صورت عدم وجود گزینه چت زنده ، 77٪ از مشتریان در وب سایت خریدی انجام نمی دهند. اگر طراحی مجدد وب سایت شما بسیار پر هزینه است ، ممکن است چیزی به سادگی در دسترس برای هدایت مشتریان به سمت منابع صحیح ، مقرون به صرفه ترین گزینه باشد.

تجربه مشتری پرستاشاپ

2. اطلاعات بسیار زیادی را از مشتری نخواهید

"خرید به راحتی در خانه شما" در اواخر دهه 90 هنگامی که تجارت الکترونیک هنوز در نوجوانی بود ، یک زاویه بازاریابی متداول بود. اکنون ، اکثر مردم به صورت آنلاین خرید می کنند ، اما تجار با مشکل قیمت مواجه هستند. ممکن است کسی در حال چک کردن باشد ، افکار دوم را بدست آورد و سبد خرید خود را برای خرید بهتر در جایی دیگر رها کند. رها کردن سبد خرید توسط برخی از محققان به میزان 80٪ رتبه بندی شده است.

رها کردن سبد خرید تا حد زیادی اجتناب ناپذیر است ، بنابراین اطمینان از این که مشتری دارای سبد خرید ، بازگشت به سایت برای ادامه خرید را داشته باشد ضروری است. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک روش سریع و آسان برای ایجاد حساب کاربری با وب سایت خود در اختیار آنها قرار دهید. مشتریان خود را با چیزهای جذاب مانند "اکنون ثبت نام کنید و 10٪ تخفیف در اولین سفارش خود دریافت کنید ترغیب کنید." اطلاعات لازم را آسان کنید تا افراد بدون پر کردن صفحه از صفحه خارج نشوند. در اینجا نمونه ای از زمینه هایی را که باید درج کنید:

نام

آدرس ایمیل

کلمه عبور

سوال امنیتی

اگر شخصی مجبور است کیف پول خود را دریافت کند یا منتظر بماند تا یک سری از ایمیل های تأیید صحت را ثبت نام کند ، شما خطر از دست دادن آنها را به خوبی به احساس می کنید.

3. از داده های مشتری خوب برخوردار باشید

استفاده از ابزاری مانند Google Analytics راهی عالی برای سنجش افرادی است که از خرید می کنند. فروشگاه های آجر و ملات از این مزیت چشمگیر برخوردار هستند که می بینند چه کسی داخل مغازه خود می رود و بیرون می رود. استفاده از مواردی مانند Google Analytics و نظرسنجی به شما امکان می دهد انواع مختلف مشتری خود را تعیین و متمایز کنید. شما می خواهید چیزی برای اندازه گیری داشته باشید تا بتوانید به سؤالاتی مانند:

 

"آیا این تبلیغات با مشتریان جدید درگیر است؟"

"مشتریان جدید از کجا آمده اند؟"

"آیا آنها از مطالب وبلاگ شما استفاده می کنند؟"

 

این اطلاعات می تواند به شما اطمینان دهد که مشتریان صحیح را هدف قرار داده اید. بازاریابی نامناسب برای مشتریان پرهزینه است و برای یافتن پاسخ های صحیح باید مطمئن شوید که از ابزارهای مناسب استفاده می کنید. ممکن است شما نیاز به جذب یک متخصص داشته باشید ، اما ساختن نظرسنجی های مناسب و جمع آوری داده های مصرف کننده مناسب از سایت شما یک هزینه تجاری است که در درازمدت به شما بازگردانده می شود.

مشتری پرستاشاپ

4. تجربه های مشتری خود را در اطراف داده های که مشتری میبیند بسازید

 وقتی برای اولین بار تجارت جدیدی را شروع می کنید ، مشتری خاصی را در ذهن داشته باشید. احتمالاً شما در گروه کوچکی از هواداران مشتاق جمع شده اید و بازخورد آنها مستقیم و مفید بوده است. با گذشت زمان و پیشرفت کسب و کار شما تغییر می کند ، مشتریان و نیازهای شما نیز تغییر می کنند. حتی ممکن است از زمان شروع کار به یک مشتری کاملاً متفاوت برسید. سازگاری با این امر بسیار مهم است.

اگر شخصی هنگام تماشای یک جفت عینک آفتابی ، سبد خرید خود را رها کرد ، مقداری پول برای نمایش تبلیغات در اینستاگرام یا توییتر خود اختصاص دهید تا آن عینک آفتابی را به آنها نشان دهد. این همچنین زمان خوبی است که مجدداً تأکید کنیم که "مشتریان جدید 10٪ از اولین خرید خود را دریافت می کنند!"

روش دیگر استفاده از این داده ها این است که ببینید چه کسی از کدام مکان خریداری می کند. اگر هیچ کس در تگزاس خریداری نمی کند ، اگر افراد زیادی در شمال غربی اقیانوس آرام از شما خرید می کنند ، ممکن است به شخصی نشان دهید که در صفحه اصلی پیراهن سیاتل Seahawks را پوشیده است. جدای از خرید و فروش خوب ، بسیاری از مشتریان هنوز هم مشغول خرید "یک تجربه" هستند. پرسیدن سوالات مناسب و یافتن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند می توانند به شما کمک کنند برجسته کنند که چرا خرید از شما انتخاب صحیح است.

5. کمپین های ایمیل خوب ، مشتریان را به عقب برگردانید

نامه های الکترونیکی مشکل هستند اما استفاده از متن مناسب می تواند به شما کمک کند تا مشتریان از طریق ذخیره و حفظ آنها کمک کنند. به مشتریان بالقوه خوش آمدید که با یک هدر جذاب و یک کپی سریع و عملی در وب سایت شما ثبت نام می کنند. پیوندی به سبد خرید آنها را به عنوان راهی برای تکمیل فروش درج کنید.

ایمیل تأیید سفارش احتمالاً بهترین نوع الگوی ایمیل برای تعامل با مشتریان است. در حالی که خبرنامه ها و ایمیل های خوش آمدید می توانند حاوی مطالب بسیار خوبی باشند و افراد را به سمت سایت شما سوق دهند ، هیچ یک از آنها شمع به اشتیاق ندارند که با استفاده از آن مشتریان روی ایمیل تأیید کلیک کنند. میزان بازخورد آنها حدود 70٪ است و باعث می شود از سایر انواع ایمیل ها پیشی بگیرید. از آنجا که مشتریان عموماً حدود 14 ثانیه این ایمیل ها را می خوانند ، می دانید که چگونه محصولات دیگر را تبلیغ کنید.

برای ایمیل های مختلف قالب های ایمیل مختلف ایجاد کنید .

اطلاعاتی را ارائه دهید که منحصر به فرد بودن نام تجاری شما یا هرگونه برندی را که با آنها کار می کنید نشان می دهد. با جستجوی اطلاعات حمل و نقل با زمینه اضافی برای اینکه مارک شما چیست و چگونه مشتریان خود باید خرید خود را ادامه دهند ، می توانید تبدیل های خود را افزایش داده و حتی به شما کمک کند مشتریان بیشتری را تحویل دهید.

نتیجه

مشتریان در مورد خرید کالاها گزینه های زیادی دارند که حتی کوچکترین جزئیات نیز می توانند بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد. شما نمی خواهید به دلیل تغییرات ساده ای که می توانید برای بهبود تجربه و حفظ مشتری خود داشته باشید ، مشتریان را از دست بدهید. در صورت اجرای تاکتیک های فوق ، قادر خواهید بود رضایت مشتری را افزایش داده و در عین حال خط پایین خود را نیز افزایش دهید.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید